Stratégián alapuló influenszer marketing az egészségügyi szektorban

egeszsegugyi-marketing-blog-6

Szerző: Doktor Marketing | egészségügyi marketing |

Bevezetés

Az influenszer marketing ma már számos iparágban meghatározó szerepet tölt be, de az egészségügyi szektorban való megjelenése különleges figyelmet és árnyalt megközelítést kíván. Ez a cikk arra összpontosít, hogy bemutassa az influenszer együttműködés hatalmas potenciálját és előnyeit az egészségügyi területen. Az influenszerek által nyújtott lehetőségek mellett azonban hangsúlyozni fogjuk az árnyoldalakat is, beleértve a hamis követők, a bizalomvesztés és a csalások kockázatait, valamint azokat a stratégiákat, amelyekkel ezeket a kihívásokat legyőzhetjük.

Az influenszer marketing előnyei

Megfelelő stratégiával felvértezve rendkívül értékes eszköz lehet az egészségügyi szakemberek számára, ugyanis az influenszereknek hatalmuk van az online közösségek felett, és képesek kiépíteni – fenntartani hűséges és elkötelezett követői bázisokat. Az egyik legnagyobb előny az influenszer marketingben az, hogy hitelességet, megbízhatóságot és elképesztően magas számú elérést biztosítanak. Olyan követőkkel rendelkeznek, akik hisznek nekik, elfogadják tanácsaikat, véleményüket, így az ő ajánlásuk  kulcsfontosságú szerepet tölthet be az online növekedés útján.

Az influenszereknek a tartalom, oktatás és megelőzés szempontjából is óriási szerepük van. Ebben a szektorban gyakran előfordul, hogy a páciensek nem értik a betegségek forrását, nem fordítanak kellő figyelmet bizonyos egészségügyi kockázatokra, végletekig elhúzzák a szakember felkeresését, bizonyos esetekben pedig teljes elzárkózást tanúsítanak. Az influenszerek képesek közérthetően és empatikusan átadni az egészségügyi információkat, miközben fontos dologra hívják fel a figyelmet, valamint segítséget nyújthatnak abban, hogy az emberek jobban megértsék az egészségükkel kapcsolatos kérdéseket.

Gyakorlati példák:

  • Egy influenszer és egy fogászati rendelő között létrejött együttműködés során az influenszer számára ingyenes ellátásra nyílt lehetőség. Ennek kapcsán az influenszer vállalta, hogy tartalmakat készít TikTokra és Instagramra, valamint további engedélyt adott a tartalmak hirdetési célokra történő felhasználásához. Ez a stratégiai partnerség nemcsak az ellátásért cserébe létrejött tartalomgyártásról szólt, hanem az online platformokon hosszú távú hirdetési lehetőségeket is biztosít a rendelő számára. Javítva ezzel a megjelenést, bizalmat, elérést és online megítélést.

  • Egy orvosi klinikánál egy fiatal influenszert alkalmaztak, aki Youtube-on, Instagramon és a TikTokon keresztül hangsúlyozta a prevenció fontosságát. Ennek hatására jelentősen megnőtt a klinikára érkező fiatal páciensek száma, akik szűrésekre és konzultációkra regisztráltak. Az influenszer által hozott tudatosság és a közvetített üzenetek segítették felhívni a figyelmet az egészségmegőrzés fontosságára.

  • Egy influenszer előre meghirdetett élő közvetítést szervezett, melyben partnere volt egy magán egészségügyi intézmény dolgozója, ahol a nézők kérdéseket tehettek fel, akár anonim módon is.  Az érdeklődőknek ez lehetőséget biztosított arra, hogy hiteles választ kapjanak egy szakembertől (ingyen), míg a másik oldalról megvizsgálva potenciális páciensek kerültek az intézmény látómezejébe.

Az együttműködések árnyoldalai

Bár az influenszer együttműködések a közösségi média világában hatalmas lehetőségeket rejtenek, fontos felismerni és megérteni az ezen kapcsolatokkal járó potenciális kihívásokat és árnyoldalakat. A következőkben összegyűjtöttük és részleteztük azokat a fontos szempontokat, amelyek az influenszer együttműködések során felmerülhetnek, hogy segítsünk átláthatóbbá és kezelhetővé tenni ezeket a helyzeteket.

Hamis követők és inaktív felhasználók
Gyakran előfordulhat, hogy az influenszerek követőinek egy része hamis vagy inaktív profilokkal rendelkezik(bot), amely csökkentheti az együttműködés hatékonyságát.

Hitelesség kérdése
Az influenszer hitelessége és autenticitása válságba kerülhet, ha olyan termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoz, amelyekkel nem érzi magát azonosnak vagy amelyek nem illenek a személyes értékrendjéhez.

Túlságosan kereskedelmi jellegű
Az influenszer előadásmódja  túlzottan kereskedelmi központú, ami néha ellentétes lehet a követők érdeklődésével vagy elvárásaival, ami csökkentheti a közönség reakcióját és kötődését.

Tervezés, stratégia és értékteremtés

Az influenszer együttműködések kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, azonban, hogy ezekből a partnerségekből valódi hosszú távú előnyök szülessenek, elengedhetetlen az átgondolt tervezés és stratégia. A siker alapja nem csupán a követőszámokban rejlik, hanem a mélyebb kapcsolatokban, amelyeket ki kell építeni és ápolni az influenszerekkel. Ahhoz, hogy ezek az együttműködések valóban hozzáadott értéket jelentsenek, rendkívül fontos az állandó elemzés és a visszacsatolások folyamatos figyelemmel kísérése. Az influenszer együttműködések lehetőséget adnak az értékteremtésre és a hosszú távú hatékonyságra, de csak akkor, ha megfelelő gondossággal és stratégiával kezeljük őket. A partnerek és intézmények számára igazi sikertörténetek alapját jelenthetik, ha a tervezés és a stratégiai megközelítés érvényesül.

lépjen velünk kapcsolatba

Amennyiben praxisa online ügyfélszerzését sikerorientált megoldásokkal szeretné hatékonnyá tenni!

Amiben segíteni tudunk:

Sikeres foglalás után a Doktor Marketing értesítést küldd Önnek a megadott címre

Online időpontfoglalás

Loading...